Sunday, September 13

Rindukah ?

Alhamdulillah di atas segala rahmat-Nya. Dia mengurangkan kesulitan kita dalam meniti hari-hari terakhir Ramadhan. Selawat serta salam buat Rasulullah saw yang dirindui.

Terkadangnya, kita terkenang akan seseorang. Tambah-tambah lagi di saat Ramadhan kian pergi. Menanggung beban rindu ingin bertemu dengannya. Selama ini, namanya disebut-sebut, namanya disebarkan, namun belum pernah kita menatap wajahnya. Tidakkah suatu perasaan rindu yang mendalam menyelubungi diri ?

Selawat serta salam buat mu wahai rasul. Sedihnya diri ini melihat kelemahan yang berterusan, meniti hari bersama seribu kesilapan, seribu kelalaian. Bagaimanakah nanti di Hari Kebangkitan ? Bertemukah kita dalam rahmat ? Atau aku terpinggir jauh dari mu saat itu (wal iyazubillah) ?

# monolog hati untuk difikirkan !
# kehidupan dunia banyak melalaikan insan ! sedar dan sedarlah kita akan diadili di Padang Mahsyar kelak. Sebelum menangis dan meratap di alam sana, amatlah beruntung bagi sesiapa yang mampu meratap di bumi ini (menyedari hakikat diri sebagai hamba Allah).

0 Comments:

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009