Monday, April 27

Tuntutan Elaun Latihan Amali (JPA Scholarship)


Syarat-syarat yang Ditetapkan untuk Membuat Tuntutan

1. Latihan Amali yang diambil bermula pada Sem I 2007/2008 dan seterusnya sahaja yang layak memohon.

2. Maksimum hari yang boleh dituntut untuk Latihan Amali ini adalah 90 hari sahaja.

3. Jarak tempat Latihan Amali mestilah lebih 25km dari tempat pengajian. Jika Latihan Amali dibuat di universiti masing-masing, maka pelajar tidak layak untuk memohon.

4. Permohonan tuntutan hanya boleh dibuat selepas Latihan Amali habis dilaksanakan.

Dokumen-dokumen Yang Wajib Dilampirkan

1. Salinan muka hadapan buku akaun bank (disahkan).

2. Surat Pengesahan dan Cop Majikan tempat pelajar membuat Latihan Amali. Pengesahan dalam jumlah hari kedatangan perlu disertakan dengan salinan punch card serta tarikh pengesahan dibuat.

3. Jika sistem punch card tidak digunakan, kemukakan salinan buku log kedatangan atau surat pengesahan setiap bulan yang diperakui oleh majikan.

4. Surat pengesahan universiti (kuliyyah).

5. Borang Tuntutan Elaun Latihan Amali daripada JPA. Boleh ambil kat STAD. Borang sama yang pernah diisi dulu. Bagi sesiapa yang nak, sila bagi email anda kepada saya. Penting untuk diisi awal, sebab kena minta Cop Majikan.

Info Tambahan

Hanya permohonan yang layak dan lengkap sahaja yang akan diproses.

Salinan dokumen-dokumen yang diperlukan mesti disahkan oleh majikan atau "Officer in Charge" (Kulliyyah).

Rujukan Fail JPA = No. Kad Pengenalan Pelajar

sumber: STAD UIA Kuantan

51 Comments:

Hazwani on July 28, 2009 at 11:44 AM said...

Thanks for this post. really helps a lot!

safyas on February 8, 2010 at 11:22 AM said...

salam 1 malaysia..
saya fira,
Musykil tentang syarat no.3, 25km dari tempat pengajian:-
saya sedang praktikal di KL dan tinggal di KL juga,manakala tempat pengajian saya di JB, adakah saya layak untuk memohon?

nayzaharyfaz on October 21, 2010 at 12:22 PM said...

Salam. boleh saya minta emailkan borang tuntutan elaun latihan amali ke email ni azyanzafyrah@gmail.com. terima kasih

Anonymous said...

nak download dari mane ye??email me please..bubble1509@yahoo.com

Anonymous said...

salam mintak tolong hantar kan
borang elaun tuntutan jpa ke email sy
azza880922@yahoo.com atau
azzacutelalala@yahoo.com

Anonymous said...

salam, boleh x sertakan link untuk download form tu, xpun tolong send kat my email jugak..tq :) aiha_89@yahoo.com

Jashiela wani said...

saya pun nak. emel me please at
jashielawani@gmail.com

Hafazah said...

salam..
boleh emailkan borang tuntutan elaun latihan amali ke email: nurhafazah@gmail.com

terima kasih

Meow on July 16, 2011 at 10:29 PM said...

salam..
boleh emailkan borang tuntutan elaun latihan amali ke email: choong5993@hotmail.com

terima kasih

Meow on July 16, 2011 at 10:30 PM said...

salam..
boleh emailkan borang tuntutan elaun latihan amali ke email: choong5993@hotmail.com

terima kasih

najihah nekmat said...

ermmm saya nak... saya nak.. saya tengah praktikal.. email kat saya ley tak... borang tuntutan praktikal jpa
alamat email: najihah_nekmat@yahoo.com

Farahin Esa on August 6, 2011 at 12:12 AM said...

Salam.
mintak tolong emailkan borang elaun ni ke : airynie6436@yahoo.com
terima kasih.

Ct DJa on October 30, 2011 at 10:42 AM said...

saya nak copy borang elaun jpa nie jugak boleh x? nie email saya.

fanzoforange@yahoo.com

plis eh? THANKS :)

Anonymous said...

boleh email kan saya borang tu? ni emailnye, zaidbukhori8@gmail.com :) thanks ok

IliHaniFatin on January 13, 2012 at 6:34 PM said...

salam.. kalau budak diploma bule apply ke ? humm.. bule ta tolong bg link borang ni ?

Larnie Lovers by Ieja Arif on March 7, 2012 at 7:23 PM said...

Musykil tentang syarat no.3, 25km dari tempat pengajian:-
saya sedang praktikal di KL dan tinggal di KL juga,manakala tempat pengajian saya di selabgor, adakah saya layak untuk memohon?

n blh x emel kat sy borang jugak?? haliza2020@gmail.com

Anonymous said...

Salam..boleh tlg emelkan borang elaun jpa di emel sy..zaf_x87@yahoo.com

Anonymous said...

salam, emel ke saya juga ye, terima kasih. syahmishukor599@yahoo.com

aSz0305 on June 16, 2012 at 5:48 PM said...

assalamualaimkum...
boleh tolong emailkan borang tuntutan elaun tersebut...
sbb sy search di web jpa xjumpe..
tq :)

aSz0305 on June 16, 2012 at 5:49 PM said...

emailkan di asz_0305@yahoo.com

aSz0305 on June 16, 2012 at 5:52 PM said...

assalamualaimkum...
boleh tolong emailkan borang tuntutan elaun tersebut...
sbb sy search di web jpa xjumpe..
tq :)

aini_rosli on June 24, 2012 at 12:39 PM said...

salam...mtk tlg sendkan dkt saya juga boleh?
aini_jan13@yahoo.com

aini_rosli on June 24, 2012 at 12:40 PM said...

salam...mtk tlg sendkan dkt saya juga boleh?
aini_jan13@yahoo.com

wani said...

salam..nk mintk tlg emailkn jgk bleh?
rurikoyukari@gmail.com
thank u :)

Anonymous said...

Salam.
Emailkan utk saya please.

star_glaze@yahoo.com

Tenkyuu.

Maryam Sofiyyah on July 5, 2012 at 10:38 AM said...

salam..saya nak minta emailkan borang tuntutan elaun amali ke email ini boleh?syukran jazilan kasiran....
paracletesinan@gmail.com

azwan on July 12, 2012 at 6:32 PM said...

minta tolong emailkan dekat saya yaa..
anak_ayam92@yahoo.com

Unknown on July 26, 2012 at 1:04 PM said...

me too..khadijahkhairon@gmail.com

hida on August 7, 2012 at 11:00 AM said...

salam, boleh tolong email kan kat saye jgak..tq =)
idasyam_8986@yahoo.com

alees said...

salam boleh tolong emailkan sy borang tuntutan elaun latihan amali ke email sy jugak? puzzycatdollzz@yahoo.com thanks :)

Anonymous said...

Salam, bole tlg emailkn jgk x borg tu..terima kasih
Email : acap_carlos@yahoo.com

Anonymous said...

Salam satu malaysia,
saya yang.
Di sini ingin tanya kenapa seorang pelajar uKM yang praktikal di Serdang boleh dapat elaun sedangkan jarak UKM dengan Serdang tak sampai 25km?

Anonymous said...

Can u please email the borang to me a.1611rosly@gmail.com. TQ

Anonymous said...

nak inta tolong emailakn borang permohonan.
email : atribut_rief@yahoo.com
terima kasih atas bantuan

Anonymous said...

salam. boleh saya minta emailkan borang tuntutan elaun latihan amali to nadiamj90@hotmail.com

btw, klau saya belajar di selangor and saya buat practical kat kelantan boleh x claim allowance tu?

thanks

Anonymous said...

Salam, boleh emailkn borang ke mimi_magnanimous@yahoo.com
Terima kasih.

Unknown on February 27, 2013 at 8:59 PM said...

Salam sejahtera,boleh tolong hantar borang tuntutan elaun JPA ke emel neshkumar90@gmail.com

Unknown on March 29, 2013 at 12:34 AM said...

salam....hantar kt sye juga....noor_diyana1991@yahoo.com

Anonymous said...

hantar ke sy juga lestarirusdi@rocketmail.com

Anonymous said...

saya nak tau... nak hantar semua dokumen ni kat alamat mana ea? emailkan kat sy nurulshariffa@gmail.com

Anonymous said...

salam,nk mntk emailkan borg tu boleh?ni email sy alias_shakira@yahoo.com.. terima ksih ye for the info :)

Anonymous said...

Boleh tolong emailkan saya borang elaun. ni alamat email saya faten_ameilia91@ymail.com.
terima kasih ye..

Unknown on July 30, 2013 at 1:48 PM said...

Plz email the form to me, tq so much...
sukling89@hotmail.com

Unknown on July 30, 2013 at 1:48 PM said...

Plz email the form to me, tq so much...
sukling89@hotmail.com

Muhammad Anwar on August 14, 2013 at 5:06 PM said...

skrg dah 2013. ada lg tak borang tu? kalau ada lg tolong email kat saya anwardzarif@gmail.com

Shadowfax said...

borang yang ni kan ? http://www.utem.edu.my/hepa/index2.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=39&Itemid=90

Danz said...

Tolong email kn kt saya juga allstar.dan037@yahoo.com

thank you vry much! :)

BihaBiho ♥ on November 11, 2014 at 1:58 PM said...

nak tanya , kalau pelajar diploma layak ke nak mohon tuntutan elaun ? boleh email kpd saya nabihahsofwan@yahoo.com

kamarul on February 18, 2015 at 5:54 AM said...

Salam. Mohon emailkan pada az_kamarulzaman@yahoo.com. tq

Unknown on July 28, 2016 at 9:16 AM said...

salam mintak tolong hantar kan
borang elaun tuntutan jpa ke email sy .

muhsin4united@gmail.com

Unknown on August 21, 2016 at 1:29 PM said...

sy nak Borang Tuntutan Elaun Latihan Amali daripada JPA.

email: jarark93@gmail.com

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009