Thursday, April 23

Ucapan Muzani Masa UNITE 6

Ini merupakan ucapan Muzani semasa UNITE 6 hari tu, di bawah merupakan teks ucapannya. Sama-sama gali intipati daripada susunan ayat-ayat beliau.


Segan. Kerana dengan izin limpah kurnia Allah taa'la dapat kita adakan majlis Unite yang ke-6 pada malam ini. Jadi, mewakili AJK penganjur saya mengucapkan terima kasih kepada Mida dan juga rakan-rakan kerana, atas inisiatif untuk meneruskan unite



Memula saya ingatkan macam dah takda, tapi Alhamdulillah malam ni dapat kita buat juga. Jadi rasa memang patut buat pun sebab lepas ni kita akan cuti 3 bulan.
Jadi, 3 bulan tu satu tempoh yang lamakan?. Setiap orang ………. Jadi tak lama lah




Pastu, apa lagi eh? Yang pertamanya mari kita sama-sama syukur kepada Allah taala kerana…
Pertamanya sebab kita dah berjaya melalui peperiksaan akhir semester 2 ni dengan baik. Dengan baiklah insyaAllah. Haha. Saya percaya bukan senanglah kita nak hadapi exam ni sebab ada 2-3 subjek killer. Dan siapa yang amik master untuk subjek-subjek tambahan, jadi,dan ada yang ada, tapi takpa, moga-moga orang kata…………akan dibalas dengan…..sebab memang orang kata bukan senang nak berjaya. Allah taala telah menjanjikan dengan kesenangan pada suatu masa nanti.



And then, yang kedua saya mengucapkan, ribuan terima kasih kepada AJK kelas, terutamanya class rep Hadi dan Teekay. Mana Teekay? atas perkhidmatan gemilang semester ni. Saya faham, jadi ketua kelas bukanlah orang kata, satu benda yang mudah. Banyak. Banyak orang kata, mehnah dan tribulasinya. Dan siapa yang pernah jadi ketua kelas, dia fahamlah macammana, cabaran menjadi seorang ketua kelas.



Pastu yang kedua saya nak ucapkan terima kasih kepada, aa, apa lagi eh? Aaa, saya nak ucap tahniah kepada semua, kerana semester ni kita telah berjaya, saya kata berjaya menjadi johan keseluruhan untuk Inter Batch yang di mana, jadi terima kasih kepada sesiapa yang main.


Kemudian, yang ketiga saya nak ucap terima kasih juga kepada, aaa, rakan-rakan yang dikalangan batch kita yang terlibat dalam IPhA. Syafiq, Fizah, siapa lagi? Dan semualah yang dalam IPhA, saya nampak IPhA sekarang ni, memang mantap. And then, tahniah kerana telah berjaya membawa IPhA ke suatu tahap yang, baiklah. Pastu, akhirnya, boleh sambil-sambil minum.


Jadi saya rasa sekadar itu sahajalah. Minta maaf banyak-banyak kalau ada salah-silap. Semoga semua dapat buat yang terbaik untuk cuti 3 bulan ini dan datang ke year 4 dengan jayanya.
Aaa, satu lagi saya nak, saya nak jadi pandangan mungkin sem depan kita akan berpindah ke kelas baru. InsyaAllah tahun ni, jadi, kita boleh buat something untuk, untukkita tinggalkan kepada junior-junior dan juga Kulliyyah. Tak kisah dalam bentuk apa saja. (paragraph ni banyak yang lost)
Sekadar tu sahajalah. Terima kasih sekali lagi. Aaa, terima kasih. Assalamualaikum w.b.t.

p/s: yang ...... tu, lost lah..tak dapat tangkap

18 Comments:

Mar on April 23, 2009 at 2:21 PM said...

ni mmg ader rekod ke, tulis ke, mmg ingat? ..haha..siap letak "," pd tmpt nyer..bleh bace dgn nada yg btul..hmm

shifaa on April 25, 2009 at 1:40 AM said...

haha, sebab solah jadi author die, so logik gak die igt....patutla scorer!

ateeqa Y. on April 25, 2009 at 1:47 AM said...

soalh rakam video kot...haha..

hadoyai..best gak cohsas..

tahniah ipha..!!

lau tak silap aku, msa berucap syafiq kata, ni program terbaik ipha setakat ni..(tatau la kalau salah dgr..huhu)

:D

Anonymous said...

perlu ke ni...............

Salahuddin Harith on April 25, 2009 at 1:57 PM said...

aku rakam video, tapi lambat sangat loading nye...best gak bila dengar balik muzani cakap...berisi walaupun main taram apa yang terlintas kat kotak minda

Muzani on April 26, 2009 at 11:20 AM said...

Ya Allah solah...ko tulis apa yg ko record ke...pemberi ucapan pun tergelak baca ucapan dia sendiri hahahahah...banyak betol aa aa..Segan aku weh..Takpe, nanti aku tulis betul2 full content of what i actually want to deliver that night.

Salahuddin Harith on April 27, 2009 at 11:37 AM said...

haha moja, tulis balik ar, a lot of time to kill, dah berjalan boleh kata tiap hari, banyak masa lagi...

Anonymous said...

ak tensen mase muja bg speech ni.
panjang sgt!! (or agak pjg laa..)

org yg dtg lmbt xpela..
dah org yg dtg awal mnunggu dr 8.15pm, or even bef dat. lapar weh..

penganjur pon retorik, ye2 ckp kul 815, tup2 die dtg plg lmbt.

ksiulan nye, wlpn prog ni bagus, tp dr segi retorik tu tlg a kurangkan..

Anonymous said...

*kesimpulan (typo error)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Salahuddin Harith on April 29, 2009 at 5:17 PM said...
This comment has been removed by the author.
Mohd Muzani Hasbullah on April 29, 2009 at 6:15 PM said...

Tu anonymous and semua..minta maaf atas speech yg melalut dan panjang tak kena tempat.Thanks for the reminder. Retorik...forever remembered.

Mohd Muzani Hasbullah on April 29, 2009 at 6:30 PM said...

Bab memeberi ucapan ni..sngt tidak prefer kalu tempat tak sesuai utk ada ucapan mcm tempat terbuka. Suasana bising. In term of content, sori, mmg on the spot. Hajat tu mmg nak deliver something yg beneficial. Not just a speech just to penuhi tentative. Tp byk lagi kena belajar nampaknya. Cuma mengambil kesempatan ni, nak tegur semua termasuk diri sendiri yg byk retorik jgk. Bila kwn2 keluar utk bagi pengumuman, tazkirah, berbincang, at least, appreciate la dgn beri skiiit perhatian pun jadi la (tak merujuk kpd ucapan unite ni, sbb keadaan tak sesuai). jgn sampai terkebil2 kwn tu kat depan. Byk kali dah menda ni jadi dlm kelas. Cuma memerhatikan. Sape yg pernah kena, tahu la camne perasaannya. Terima kasih atas teguran. Lot of thing to be learnt and practice.Jazakallah

Mohd Muzani Hasbullah on April 29, 2009 at 6:42 PM said...

Saya cadangkan no more speech in unite after this dlm keadaan yg tak sesuai. Rasanya better go straight to other tentative.

Anonymous said...

Stuju2...
xde ucapan kalo x sesuai.

dan stuju gak psl kes dlm klas tu.
mmg btol la, ksian kdg2 membe kite ckp kat dpan kite wat cam xde org je kat dpan.
at least kalo xnak dgr sgt pon, klua ar, xyah wat bsing n sakitkan hati org yg tgh buat announcment.
sekian...
-yg pernah merase-

rijalnaif on May 1, 2009 at 11:15 AM said...

muzani....muzani...

syaza said...

susah sebenarnya nak bg ucapan..lagi2 la speech yg terkesan kat hati org..kagum gak kat kawan2 yg bleh bercakap spontan ni..

em,retorik ke tak sst tu sbnrnya bergntung pd kita gak kan..sesuatu perkara walaupun nampak retorik tapi takkan jadi retorik kalu kita usahakan supaya tak jadi retorik..tp btul tu..kena kurangkan retorik ni..

bab bg ucapan masa program kan..cam tak lengkap jer program kalu takde ucapan dari org yg sepatutnya..

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009