Wednesday, January 6

Amanat Ketua Kelas


Assalamu;alaikum...

Diwakilkan kepadaku oleh YB Ketua Kelas untuk menyampaikan amanat beliau. Silakan baca.

Pertama: Grouping and Assignment I

Grouping untuk assignment Research Methodology and Biostatistics (Dr. Siti Zaiton) dan Administration & Management in Pharmacy (Mdm. Aslinda):


Untuk assignment Research (Dr. Siti Zaiton), kena pilih satu tajuk research, dan buat proposal macam LS. Kena ada Title, Introduction, Literature question, Literature review, Objectives, Research methodology dan References. Kalau nak tambah lagi benda-benda lain, dipersilakan. Due date selepas midsem (tarikh akan diberitahu kemudian).

Untuk assignment Administration, kena buat Business Planning, konon-kononnya kita dah nak buka retail pharmacay sendiri, so apa business planning kita? Outline (content yang perlu ada) boleh tengok dalam nota Business Planning for Pharmacy Programmes (Steps in a development of a business plan; slide no. 5). Due date 14/01/2010 dihantar melalui email ke aslinda@cybermed.edu.my atau aslindajamil@gmail.com (mungkin juga kena hantar hardcopy ke Mdm. Halimah; confirm kemudian).

Kedua: Grouping and Assignment II

Ni grouping untuk Home Medication Review (HMR) Mdm. Rohani.


Untuk HMR, assignmentnya dipecahkan kepada 3 bahagian; setiap bahagian menyumbang 20 markah, dan apabila dijumlahkan, ketiga-tiga mereka menyumbang sebanyak 20% untuk markah untuk subjek PHM 4222 Pharm. Care.

Untuk bahagian pertama, setiap kumpulan kena serahkan tiga borang penting; Patient's Consent Form, Data Collection Form and Screening Form. Due date 05/01/2010 (Jumaat ni).

Untuk bahagian kedua, kena buat HMR ke rumah patient, dan siapkan report. Untuk bahagian ketiga, assessment dibuat melalui poster presentation. Berkenaan dengan dua perkara ini, akan dimaklumkan kemudian dari masa ke masa.

Ketiga: Patients untuk HMR

Mungkin ramai yang tertanya-tanya, utk HMR, mcm mana nak dapatkan patient? Secara peribadi, penulis sendiri pun tidak jelas. Cuma teori yang ada, dapatkan patient melalui ward round semasa hosp. attachment utk PT II. Jadi, masa clerking case tu, ambil nama, alamat dan nombor telefon patient.

Cara yang lain mungkin melalui Pharmacy Day yg mgkin akan diadakan di Bukit Goh pada suatu masa nanti. Cara lain mungkin melalui Mdm. Elina (?, tak sure nama sebenar), Pharmacist kat KK Bukit Goh. Berkenaan ini, akan diconfirmkan semula dgan Mdm. Rohani. Cumanya buat masa sekarang, sedikit usaha yang boleh dilakukan oleh kita adalah ambil nama, alamat dan nombor telefon patient masa buat hospital attachment utk PT II.

Kalau ada apa-apa yang silap atau inginkan penerangan lanjut, sila beritahu atau bertanya pada YB Ketua Kelas (Ahmad Faiz) atau saya sendiri.

Sekian, terima kasih kerana sudi membaca.

0 Comments:

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009