Monday, January 4

Bingkisan Penting...


Assalamu'alaikum w.b.t.

Silakan baca bingkisan yang tak seberapa ini:

Pertama: Cerita Tentang 'Audit Course'
Dalam buku panduan yang dikeluarkan oleh A&R UIA, ada dinyatakan frasa yang berikut:
14. AUDITING
"Auditing a course requires the permission of the instructor and approval of the Deputy Dean (Academic Affairs). An auditor receives no credit for the course. An audited course is recorded on the student's transcipt with the course grade "AU" but does not affect the student's grade point average. A student who is auditing a course is not required to take the end-of-semester examination, but must satisfy the attendance requirement, otherwise an "F" grade will be recorded and computed into the CGPA.

A course may not be changed from credit to audit status or vice versa after the deadline established by the Senate. Under exceptional circumstances, a request for change may be approved by the Deputy Rector (Academic and Research)."

Secara mudahnya, sesiapa yang ambil audit course, wajib memenuhi attendance requirement (kena datang semua kelas kot) untuk subjek tu. Jika berjaya, dalam tanscript nanti, akan tertera "AU", dan tidak dikira untuk CGPA.

Tetapi, kalau tak berjaya memenuhi attendance requirement yang sepatutnya, serta-merta akan dilabel sebagai "F" (fail), dan dikira untuk CGPA.

Biasalah, kadang-kadang dunia itu tidak adil. Yang Maha Adil, adalah Dia.

Kedua: Cerita Tentang Registration
Kepada sesiapa yang ada check MyIIUM masing-masing, mesti tahu yang confirmation slip of registration untuk semester ini tak ada lagi, kan? Sebenarnya, kita tak register pun lagi untuk semester ni, sebab Kak Sharina tak boleh nak key in lagi kertas yang kita isi hari tu. Ada sedikit masalah berkenaan study plan kita, masalah kat admin office dan A&R di Gombak. Tetapi, jangan bimbang, apabila semua dah selesai, Kak Sharina akan register untuk kita.

Jadi, kepada sesiapa yang masih nak add/drop subjek, atau nak ubah status credit/audit subjek, jangan segan-silu untuk mencemar duli ke admin office, berjumpa dengan Kak Sharina dan maklumkan hajat anda kepadanya.

Ketiga: Cerita Tentang Hospital Attachment
Untuk Hospital Attachment, methods and proceduresnya macam biasa. Datang awal pagi ke HTAA, tunggu kat DIS untuk diassignkan dengan kes oleh Ahli Farmasi HTAA. Kemudian, naik ke ward untuk buat apa yang sepatutnya. Selepas sejam dua, Ahli Farmasi HTAA akan naik ke ward (atau dia akan panggil kita semua turun berjumpa dengannya), dan students kena buat persembahan (presentation) ringkas kepada Ahli Farmasi itu. Setiap kumpulan, tiada yang terkecuali. Dia cuma nak pastikan yang kita dapat kes yg betul dengan body system yang dinyatakan. Tapi, students digalakkan untuk bersedia dengan presentation selengkap yang boleh, sekali dengan DRP dan PCI utk patient.

Make sure you are prepared with appropriate knowledge.

Sekian, terima kasih kerana sudi membaca.

1 Comments:

Anonymous said...

waa... juden bgitu menjaga tata bahasa bahasa melayunye... hahah, chaiyok deng!

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009