Friday, July 31

BIROKRASI kah…? hehe

Assalamualaikum

 

kepada yang berkaitan..

Regarding claim JPA for industrial training..

 

Ermm.. Sorry to say..

 

Saya dah hantar borang tu tadi..

 

Tapi, SEMUA kena reject sebab tiada surat pengesahan dari kuliah.  According to officer at One Stop Centre, Setiap orang kena ada surat masing-masing. Yang original & disahkan. Dah bagi tahu pada our course coordinator, tapi malangnya, sekarang kuliah busy sebab nak sediakan soalan exam. Jadi, tak tahu la bila kuliah dapat sediakan surat tersebut.

MOST permohonan kena reject sebab tiada surat pengesahan rasmi & letterhead ORIGINAL dari tempat training masing-masing.

 

Ermm., jadi:

 

1.  Kepada sesiapa yang masih berminat & bersemangat untuk buat tuntutan  elaun ni, boleh la berusaha untuk mendapatkan 2 surat terbabit untuk melengkapkan permohonan anda. Ada yang kata tidak mudah untuk dapatkan semula pengesahan dari company terbabit. Jadi, terpulanglah.

 

2. Kalau tak silap ada yang dah selamat hantar surat tuntutan elaun tersebut. Tapi tak pasti siapakah gerangannya. Jadi, nak tanya… Sebenarnya dapat surat pengesahan kuliah dari mana ye..??? Or.. Ada cara yang lebih mudah tak?? Pendapat anda amatlah di hargai. Terima kasih..

 

 

BTW.. Sorry ye kawan-kawan..

Kalau korang nak borang masing-masing bagitahu ye.. Nanti saya pulangkan.. SO far, saya keep lagi semua borang…

 

 

Terima kasih .

0 Comments:

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009