Wednesday, December 23

Kelas tambahan

"Katakanlah lagi (kepadanya): "Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui?" Sesungguhnya orang-orang yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan hanyalah orang-orang yang berakal sempurna.

(Surah az-Zumar, surah ke-39, ayat 9)

Alhamdulillah atas segala rahmat-Nya. Entri ini sekadar pengumuman buat semua. Pengumuman tentang majlis ilmu yang ada berhampiran kita. Ianya merupakan kelas-kelas tambahan yang penting untuk melengkapkan ilmu keduniaan yang dipelajari semasa dalam kelas. Saya mengajak diri sendiri dan sahabat sekalian untuk turut serta menadah telinga dan meluangkan sedikit masa bagi menambah kefahaman yang sedia ada. Ianya seperti berikut :

1. Kuliah sirah oleh Ustaz Taufik Zakaria (Ma'ahad Tahfiz). Setiap hari Selasa, jam 8.00 malam di Bangunan KOS, A1-18.

2. Kuliah tafsir oleh Ustaz Zainuddin Zakaria (Imam besar MTAA). Setiap Rabu, selepas maghrib di Surau CF Brother.

3. Pembacaan kitab oleh Bilal Kanan MTAA. Sekarang ianya berdasarkan karya Imam al-Ghazali bertajuk 'Taubat'. Masanya selepas solat Subuh. Hari - tak pasti kerana ia bergilir-gilir antara pembacaan kitab tersebut dan kuliah tafsir (oleh Ustaz Zainuddin). Senang kata, setiap hari selepas Subuh, insya-Allah ada ruang majlis ilmu bertapak di MTAA.
# Jom sama-sama mengambil manfaat darinya. Ambil sedikit masa dalam 24 jam sehari yang kita ada untuk menambah ilmu-ilmu agama serta memuhasabah diri. Sedarlah, dunia bakal pergi, negeri akhirat yang kekal abadi. Sekian, wassalam.


1 Comments:

silicosis Legal Information on December 23, 2009 at 5:27 PM said...

What additional classes should I take to strengthen my nursing school application?

 

Followers

Fortified Fraternity Copyright © 2009